چگونه یک تعمیرکار موبایل شوید
.xagrosteam
سپتامبر 16, 2019
نقشه راه
631 بازدید
شاید این مطالب برایتان مفید باشد
یادگیری تعمیرات موبایل یک پروسه بسیار پیچیده است، که علاقهمندان برای موفق شدن در این کار به وقت کافی، علاقه و فراگیری علم در این زمینه نیاز دارند و هر تعمیر کار به یک دانش خاصی نیاز دارد متاسفانه بخش عمده ای از تعمیرکاران موبایل نمیتوانند به درستی تعمیر موبایل را با دقت و مهارت خاصی انجام دهند . برای انجام تعمیر موبایل نیازبه دانش خاصی دارد. جهت تعمیر موبایل بایستی اصول الکترونیک را از پایه بدانیم. جدای از اینها هر تعمیرکار باید هر روز دانش خود را بروز کند.
شاید اولین چیزی که در تعمیرات موبایل اهمیت دارد عیبیابی صحیح گوشی موبایل است. در واقع بیشتر وقت یک تعمیرکار صرف عیب یابی گوشی موبایل میشود تا برای تعمیرات آن با مشکل روبرو نشود و با تشخیص اشتباه به جای برطرف کردن عیب گوشی مشکل دیگری را برای آن به وجود نیاورد. برای اینکه تشخیص تعمیرکار درصد خطای کمتری داشته باشد دو چیز اهمیت زیادی دارد.
1- استفاده از ابزارهای پیشرفته تعمیرات موبایل
2- در دست داشتن اطلاعات و دانش کافی
چگونه یاد بگیریم گوشی موبایل را عیب یابی کنیم؟
همانطور که میدانید در دست داشتن اطلاعات برای تجزیه و تحلیل کردن مشکلاتی که گوشی موبایل با آن روبرو است اهمیت ویژهای در عیبیابی گوشی موبایل دارد. بسیاری از تعمیرکاران با در دسترس داشتن تجربه در این زمینه و یا مطاعات زیادی که دارند این پروسه را سریعتر پیش میبرند. همچنین با توجه به هوشمند شدن گوشیهای موبایل بسیاری از ایرادات این گوشیها بدون کمک گرفتن از دستگاههای پیشرفته تعمیرات امکان پذیر نیست. البته استفاده از این دستگاههای پیشرفته نیاز به علم دارد. همانطور که در بالا اشاره کردیم دو فاکتور بسیار اساسی برای عیب یابی و تعمیرات موبایل اهمیت زیادی دارد.
برای رسیده به هدف چگونه یک تعمیرکار تلفن همراه شدن بایستی به نکات زیر توجه کرد :
-
آموزش بایستی در محیطی کاملا عملی با ارتباط برقرار کردن با انواع برندهای گوشیصورت پذیرد.
-
برای اینکه یک تعمیرکار شویم بایستی موضوع اصلی و مهم را کاملا عملییاد گرفته:
-
یک تعمیرکار حرفه ای یک عیب یاب حرفه ای باشدکه برای دستیابی به این اصل باید مواردی چون عیب یابی، قطعه شناسی، نقشه خوانی، الکترونیک موبایل، تست قطعات را بخوبی بدانیم.
-
یک تعمیرکار حرفه ای باید یک تعویض قطعه کار حرفه ای باشد که برای دستیابی به این اصل مهم باید تعویض انواع قطعات ،bluy ،BGA، SMD و باز و بست گوشی ها قطعات وابسته به UI یا (User Interface ) را به خوبی بدانیم.
-
یک تعمیرکار باید کاملا اصول نرم افزاری را بداند و در مسیر عیب یابی اولیه سخت افزار و نرم افزار ، رفع عیب نرم افزاری و ترفندهای تعمیراتی باید کاملا حرفه ای و متبحر بود.مباحث کار با انواع باکس، نرم افزارهای سیستم عامل، ترمیم سریال، ترمیم بوت گوشی ها، کدهای مخفی، پیغام های خطا، پروگرام کردن انواع هارد را بخوبی بداند.
-
دوره هایی را شرکت کند که پس از اتمام دوره دارای ساپورت کامل نرم افزارها و نقشه های عیب یابیو ترفند ها و نکات آموزشی باشند.
-
در محیط عملی کلیه موارد اصول کار همانند نحوه تحویل دادن و تحویل گرفتن گوشی ، صدور قبض رسید، نحوه ارتباط با مشتری و مشتری مداری، گارانتی کار تعمیراتی، نحوه خرید قطعه مربوط به عیب تعمیراتی و نحوه تعیین اجرت تعمیرات و هزینه قطعه و در میان گذاشتن با مشتری باید کامل آموزش داده شود .
-
یکی از نکات بسیار مهم دانستن ( از کجا قطعه بخریم و چگونه بابت قطعه خریداری شده گارانتی دریافت نماییم ) می باشد.
-
دانستن کلیه نکات دریافت مجوزات لازم جهت شروع کار تعمیرات و خدمات پس از فروش گوشی تلفن همراه ، شرکت در آزمون های تعیین سطح و رتبه تعمیرکاری و رسیدن به درجه یک از موارد بسیار مهم در جهت تعمیر کار حرفه ای شدن است .
با دوستانتان به اشتراک بگذارید