ارائه دیپلم رسمی

 

آیا از شرایط ادامه تحصیل پس از ترک تحصیل آگاهی دارید؟

برای ادامه تحصیل چه باید کرد و به کجا مراجعه کنیم؟

آیا امکان ادامه تحصیل بعد از ۱۰ سال وجود دارد؟

 

اگر جزء افراد دیپلم ردی یا ترک تحصیلی هستید و یا به دنبال گرفتن دیپلم مجدد در رشته ای دیگر هستید و یا بنا به دلایلی موفق نشدید تحصیلات خود را در مقطع راهنمایی و یا دبیرستان تکمیل کنید و ترک تحصیلی هستید و قصد ادامه تحصیل و تکمیل تحصیلات خودتون رو دارید شما میتوانید جهت اخذ دیپلم رسمی با ما مشورت نمایید، و در کوتاه ترین زمان ممکن موفق به اخذ دیپلم رسمی آموزش و پرورش شوید.

کارآموزان با انتخاب رشته در مجتمع فنی تکنوبایت در یکی از مهارت های: ( کامپیوتر ،حسابداری،برق و الکترونیک) و گذراندن دروس تخصصی دیپلم مربوطه در آموزشگاه فنی و حرفه ای تکنوبایت و با کسب نمرات قبولی در امتحانات ، سپس به طور همزمان با معرفی به یکی از مراکز آموزش وپرورش ( دبیرستان بزرگسال) جهت اخذ دروس عمومی (ریاضی،دینی،ادبیات و …) در دبیرستان بزرگسالان ثبت نام شود ، و در سریع ترین زمان ممکن دیپلم رسمی خود را از آموزش و پرورش دریافت نمایید.

 

اطلاعات بیشتر

تغییرات دیپلم

تا سال ۱۳۹۱ در نظام آموزش و پرورش دبستان، راهنمایی و دبیرستان وجود داشت. اگر دانش آموزی میخواست دیپلم رسمی آموزش و پرورش بگیرد نیازی نبود در مقطع دبیرستان تا سال چهارم دبیرستان را بخواند ( با ۱۱ سال تحصیل مدرک دیپلم میگرفت ) و اگر میخواست ادامه تحصیل بدهد باید حتما پیش دانشگاهی را هم میگذراند. ولی از سال ۹۱ به بعد نظام ۶ – ۳ – ۳ برقرار شد که برای اخد دیپلم باید دانش آموزان ۱۲ سال تحصیلی را بگذرانند.

از سال دهم مقطع متوسطه انتخاب رشته توسط دانش آموزان انجام میشود. به این ترتیب که از بین رشته های نظری (علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم انسانی) و فنی و حرفه ای یا کاردانش یکی را انتخاب کرده و تا پایان سال ۱۲ ادامه داده و دیپلم خود را میگیرند. در ضمن بعد از انتخاب رشته اجازه تغییر رشته را ندارند.